środa, 16 kwietnia, 2025
spot_img

Zlata Prilba

Jak podsumować tegoroczną Zlatą Prilbę? Przede wszystkim zmieniająca się pogoda: od porannego chłodu, przy którym ciężko było cokolwiek osuszyć, do popołudniowego przebijającego się przez chmury Słońca i całkiem ładnej niedzieli. Zdarzył się nawet jakiś zabłąkany i trochę spowolniony motyl przelatujący przez nas sektor. Co jeszcze? Bardzo dużo kibiców na trybunach, całkiem ciekawa obsada z przedstawicielami bodajże 14 krajów.

Zawody zaczęły uroczystą prezentacją, która zgodnie z programem trwała ok. 20 minut. Już w pierwszych dwóch seriach można było zobaczyć świetne ściganie. Po czwartym wyścigu po raz pierwszy podczas trzydniowego weekendu wyjechała polewaczka.

Im dalej, tym było cieplej. Traktory początkowo ściągały potężne ilości nawierzchni z toru, zwożąc ją do swojego parkingu. Po dwunastu biegach było już całkiem sucho, zaczęło się nawet kurzyć i mieliśmy typowy pardubicki tor. Mimo to umiejętnie przejeżdżając pierwszy łuk (tam można było jechać szerzej) zawodnicy mogli nabierać prędkości i wykorzystywać ją w drugim łuku, na którym nie należało nawet zbliżać się do środka toru. Z czasem pojawił się ciemniejszy ślad na ścieżce, którą najczęściej jeździli żużlowcy. Nadal było ciekawie. Myślę, że kibice nie mogli narzekać na brak emocji i wychodzili usatysfakcjonowani ze stadionu.

Świetnie radził sobie Robert Chmiel, który przede wszystkim świetnie odnajdywał się w pierwszym łuku, a potem umiejętnie jechał do mety, także skutecznie atakując. Nie robił jakichś spektakularnych akcji, ale był bardzo skuteczny, dzięki czemu znalazł się w najlepszej szóstce. Tym razem żaden z Czechów nie wszedł do finału, ale za to mieliśmy tam przedstawicieli sześciu krajów. W finale Rasmus Jensen długo szykował atak, nabierając odpowiednio prędkości, a jednocześnie broniąc się przed jadącym za nim Mathiasem Pollestadem. Ostatecznie Duńczyk na drugim łuku (nie wiem które było to okrążenie) nie dał szans Robertowi Chmielowi i po objęciu prowadzenia pewnie dowiózł zwycięstwo. Cieszył się ogromnie, a wygrał m.in. nowy motocykl z silnikiem… Jawy, bo taka jest część corocznej nagrody.

Bardzo fajne zakończenie weekendu. Wszystko udało się rozegrać pomimo kiepskich prognoz pogody. Tym razem okazało się, że im cięższy tor, tym lepsze ściganie. W niedzielę wykopki nie przeszkadzały aż tak bardzo. Zawodnicy nauczyli się startować z tą dziwną przeszkodą. Raz świecę na starcie zaliczył Rohan Tungate, poza tym był w miarę przewidywalnie.

Cóż można więcej napisać? Kto nie był, może żałować. Mam nadzieję, że w przyszłym roku znów uda się tutaj przyjechać.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
POWIĄZANE ARTYKUŁY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Informacje

Statystyki za marzec 2025 r.

W marcu na 26 europejskich torach rozegrano 39 imprez. Wliczam tutaj nieszczęsny sparing w Krośnie, ADAC Weser Ems Cup & NBM w Werlte, gdzie...

Czeski film na początek sezonu

Niemałe zamieszanie zrobiło się z tradycyjnym turniejem otwierającym sezon żużlowy w stolicy Czech. W terminarzu federacji naszych południowych sąsiadów była przewidziana impreza z datą...

Długości francuskich torów klasycznych

Próbując znaleźć szczegółowe wyniki 1. rundy IM Francji (nie udało mi się to), które odbyły się w niedzielę w pięknej miejscowości La Réole, położone...

2. Bundesliga – kilka informacji

Wyjaśnia się powoli sytuacja w 2. Bundeslidze. Wiadomo, że będzie tam pięć drużyn i każda zorganizuje jeden turniej na swoim torze. Turnieje odbywać się...

Nadchodzące wydarzenia