sobota, 6 września, 2025
spot_img
Strona głównaMoim zdaniemKiedy rozpocznie się sezon 2017?

Kiedy rozpocznie się sezon 2017?

Kończy się luty, więc jeśli pogoda pozwoli już na dwa-trzy tygodnie będziemy cieszyć się powrotem hałasu na żużlowe tory. Już w lutym ruszyła nowo powstała liga francuska. Na 12 marca zaplanowane są mecze w Lamothe-Landerron, a także turnieje we włoskim Lonigo oraz w szkockim Glasgow. W Polsce pierwsze sparingi mają się odbyć w weekend 18-19 marca. Mając w pamięci ubiegłoroczne perturbacje w naszym kraju ciekaw jestem jak się to wszystko teraz potoczy.

Rok temu polscy żużlowcy szukający jazdy udawali się do niemieckich ośrodków w Wittstock oraz Ludwigslust, bo nasze kluby pomimo wielomilionowych budżetów nie miały środków na odpowiednie przygotowanie nawierzchni. Błędy w Lesznie sprawiły, że Unia na własnym torze nie odjechała żadnego sparingu, co mocno odbiło się na atmosferze w drużynie, która potem była chyba już tylko gorsza. A jak będzie teraz? Nie chodzi mi o Byki, tylko o wszystkie nasze kluby, ze szczególnym uwzględnieniem tych najbogatszych.

Z jednej strony chciałbym, żeby nasz żużel był w pełni profesjonalny, a więc także w tematach organizacyjnych. Ale z drugiej strony mając w pamięci cuda jakie się u nas dzieją, przygotowany jestem raczej na tłumaczenia, że nie udało się bo… I tu cała litania przyczyn, oczywiście niezależnych od organizatorów.

Przyznam, że nie śledziłem jakoś specjalnie FIM-owskich zaleceń odnośnie jakości band na torach żużlowych. W przepisach na 2017 rok jest zapis, że część ogrodzenia na prostych, na odcinku 20 metrów od zakończenia dmuchanej bandy, ma pochłaniać energię kinetyczną i nie może być zamontowana na sztywnych słupkach. Tak w skrócie. Na torze nie mającym tego rodzaju bandy nie będą mogły być rozgrywane zawody organizowane pod egidą FIM. Każde zawody zgłoszone do oficjalnego kalendarza są de facto rozgrywane pod egidą FIM. W Polsce trwają prace, ale szczerze mówiąc nie bardzo wyobrażam sobie spełnienie takich wymogów na małomiasteczkowych obiektach czeskich, gdzie plocha draha i tak ledwo zipie, albo w Niemczech. Tam są po prostu szkielety z rur, na których zamontowane jest ogrodzenie. Amortyzacji nie ma żadnej i nigdy jej tam nie było. Ciekawe jak będzie to wszystko rozwiązane.

Dopisek:

Odnośnie wątpliwości w ostatnim akapicie – nowe rozwiązania mają obowiązywać, wg tłumaczenia Załącznika 079 Normy dla torów do wyścigów torowych, dla torów goszczących zawody FIM w 2017 roku. Czyli moje pytanie dotyczące czeskich czy niemieckich owali (chodziło mi obiekty w Miśni, Wittstock, Mseno, Slanach i podobne) jest nieaktualne. Problem mają gorzowianie będący aktualnie są w trakcie prac, które mogą opóźnić wyjazd na tor.

POWIĄZANE ARTYKUŁY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Informacje

3. runda ligi norweskiej w Oslo (Lunner)

Na torze Lunner (niedaleko Oslo) odbyła się dziś 3. runda ligi norweskiej. Drużyna Elgane tym razem jechała bez swojego lidera Glenna Moi, który startuje...

Finał IM Finlandii

Ze strony speedway.fi dowiedziałem się, że udało się wczoraj w Seinäjoki rozegrać finał IM Finlandii. Tzn. udało się rozegrać tak naprawdę trzy serie, bowiem...

Odwołane zawody w Mureck

W terminarzu austriackiej federacji pojawiła się informacja, że zawody planowane na 14 września w Mureck, zostały odwołane. Miała to być jedna z rund połączonych...

Sezon rozpoczęty na Isle of Wight

Wczoraj rozpoczął się sezon na wyspiarskim torze Isle od Wight. W pierwszym meczu Memoriału Vince Mapleya, Wightlink Warriors przegrali z Cradley Heathens 33:57....

Nadchodzące wydarzenia